tirsdag 6. april 2010

Litt "vårforandring" i stua



Etter en god del grubling, fundering og "kløing" i hodeskallen er jeg endelig kommet fram til en løsning som jeg synes ble koselig, mer "oss".. og fungerer bedre til husets stil.. Jeg valgte å skråsette sofagruppen.. Litt utradisjonelt kanskje, men forandring fryder.. Jeg forstod raskt at dette var en forandring jeg kom til å like. Pyntegjenstandene flyttet seg hit og dit, til de fikk en midlertidig plassering... Noe nytt kom også inn under kategorien småpynt.. Det liker vi..

Hadde litt troen på å plassere Genevaen (den firkantede hvite "lydboksen":)) litt mer ut av syne, men det var et udiskutabelt emne.. Takk G. for at den er hvit og kan brukes til å sette pynt oppå. Mannen er svært opptatt av god lyd og etter at jeg fikk kastet ut (solgt) de store svarte lydgjenstandene, må jeg vel si meg godt fornøyd med kun en hvit, litt mindre boks:)  



Fruen i huset er fornøyd så langt med resultatet, men klør seg til blods i hodet, med tanke på tapetveggen... Hva skal jeg plassere der? Den er så tam og kjedelig.. Må ha noe hvitt.. Har tenkt på hylle, men mannen er så uenig.. Men hva passer så da? Kunst er jo bare å glemme, blir så rotete da..mønster på mønster.. Forslag damer? Kan jo alltids slenge opp en hylle når manne er ute på sjøen.. Da har jeg jo tatt hull i tapetveggen, lite å gjøre noe med da, når han kommer hjem=)
Gode tips angående kjedelige tapetvegger mottas med stor takk, og hindrer videre irritasjon i hodebunnen=)



Klem
PS: Tapeten en kjøpt hos malermester Fossum. http://www.malermesterfossum.no/pg/d2.shtml

7 kommentarer:

  1. Hei hei :-)
    Jeg sier - sleng opp en hylle når han ikke er hjemme, når han kommer hjem vil han se hvor fint det er og at du faktisk hadde rett (ikke noe bedre følelse enn det hi hi hi)
    Lykke til!
    Klem klem :-)

    SvarSlett
  2. vi har en mønstrete tapetvegg i stua, der jeg også lurer litt på hva vi skal henge opp. På den ene siden har jeg hengt opp brudebildet vårt, fordi det er mye natur i duse farger, og få detaljer på bildet. Synes det ble bra. Så kanskje et fotografi? med et enkelt motiv, hvit passeparout og hvit (kraftig?) ramme? eller få bildet på lerret? det har vi...

    SvarSlett
  3. Hei og tusen takk for superkoselig hilsen:) Så lekkert du har det og den tapeten var bare nydelig!!!! Ønsker deg en fin onsdag. Snart helg jo..hihi

    Klemmer i bøtter og spann:)

    SvarSlett
  4. Hehe, disse mennene altså, de skal jo på død og liv dra alskens moderne og lite vakker teknologi inn i stua! Men den boksen var jo ikke så dum da :)
    Du kan jo henge et stort speil på veggen? Veldig enkelt, også blir jo rommet så mye større! Enten et som henger på veggen, eller kanskje et som står oppå et høyt, smalt bord. Det ble i alle fall veldig koselig med sofaen på skrå, også var den så fin den kurven med pledd og puter!
    Ha en fin dag!
    Klem fra Kari

    SvarSlett
  5. Stuen deres er kjempekoslig! Likte at sofagruppen står på skrå, syns det ble kjempefint. Skjønner at det er vanskelig med hva en skal ha på veggen med mønster. Hva med et stort hvitt speil?

    SvarSlett
  6. Hei :) Den tapeten er så fin, lurte bare på hvor man får tak i den?

    SvarSlett
  7. Hva med en hvit hylle som står på gulvet. Det har vi fra Living og vi liker det så godt. Eller.... Male veggen lys.

    Kjempefin blogg du har - nå er jeg følger.

    Klem Ingunn

    SvarSlett