lørdag 21. november 2009

Da har vi endelig vært og hentet min etterlengtede brisk, *smiler* Den ble kjøpt hos en antikvitetshandler etter et år med leting på loppis og gjenbrukstorg. Måtte tilslutt ty til en antikvitetshandler. De er som regel en god del dyrere, men må man så må man.. Jeg fikk en fin stykke, ca 100år gammel brisk til ”godpris”.. (ikke loppispris nei, men godpris:)) Gleder meg til den blir hvit, får madrass og masse koselige puter.. Og til den plasseres på kjøkkenet. *Stor glede* Kan vise noen bilder av hvordan den er nå.. så får vi se forvandlingen. De med greie på antikviteter mente jeg kom til å ødelegge verdien på brisken om jeg malte den, men hva betyr nå det?!.. Den kommer ALLTID til å stå på mitt kjøkken.. uansett hvor jeg bor:)  Og for meg øker dens bruksverdi med noen strøk hvit maling.. Hva mener dere?!


Den er ikke vasket før bildetaking, heller ikke det rommet den står i.
Det rommet som ikke er ferdig.. Bare rot der enda. Men slik er det når man blir ivrig,
 og vil ha det ut på bloggen så fort som mulig.




Kjøpe i tillegg ei Jugendstil vekt.. så skjønn! Vært på leit etter en slik type, lenge.. Denne er ca 100 år og i perfekt stand… Litt dyr var den, men med litt pruting, som handyman foretok seg.. ble prisen overkommelig.. Selgeren mente jeg fikk en veldig bra pris, og at slike var veldig vanskelig å få tak i.. Men gjør ikke alle selgere det?! *Ler* Er litt usikker på hva jeg skal style den med.. Men i motsetning til brisken blir dette et urørt stykke antikvitet.. Men gjør seg kanskje med en vakker blomst, eller litt frukt eller små hvite linduker?!.. Jeg får smake litt på det. Men med eller uten styling, den er skjønn!







Ha en flott lørdag..


Klem Ingunn

2 kommentarer:

  1. Grattis,kan tenke meg du kommer til å ha mye glede av den..har en stående på kjøkkenet mitt jeg også,en av mine favorittmøbler:o)Klem fra Maliva

    SvarSlett
  2. Nei, så fine ting! Vekten var jo nydelig. Og brisken kommer nok til å bli helt fantastik som hvit! Den var jo fin nå også, men en kan jo ikke bare putte inn et mørkt møbel dersom alt det andre er hvitt :) Det må jo antikvitetshandlerne forstå ;)
    Det blir nok kjempekoselig på kjøkkenet nå :)

    SvarSlett