fredag 26. august 2011

Mens vi venter..

Mens vi venter (på vår lille prinsesse) må jeg ha noe å gjøre få å tiden til å gå.. I dag dro vi tre timer en vei over landegrensen for å få tak i ei ny vogn til babyen som snart kommer. Det ble ei nydelig Emmaljunga vogn .. Gleder meg til å ta den i bruk * To uker igjen…<3


Ellers har jeg prøvekjørt min gamle symaskin fra 1955(?) igjen.. Den går gulle godt:)



Vugga laget svigerfar til lille J kom til verden. Vakker!




Jeg fikk tak i to remser med hardangersøm hos bruktbo for ei stund siden, disse hadde jeg store planer for. (30 kr stykke, heldige meg ) Ei av disse remsene er blitt til sengetrekk i voggen. Ble det ikke pent? Jeg kjøpte stoff i lin hos Ikea og sydde det inn. Ikke er jeg noen syerske så jeg brukte mye tid på å planlegge og tankevirksomheten fikk kjøre seg. Det skal sies at jeg måtte rekke opp noen ganger og min kjære måtte ta mål, her måtte det presisjon til (Det hender jeg ikke alltid er like nøye :/ )..Så hvordan skulle jeg få dette pent? Jeg tror jeg brukte hele dagen..

Men det lønte seg.. Jammen ble jeg fornøyd med resultatet. Det rosa bakpartiet gjorde slik at broderiene kom mye mer fram. Hjertet heklet jeg en kveld ved tv'en.
Nå kan den lille tulla vår komme.

Dette var utgangspunktet:)

God helg..
Klem Ingunn

4 kommentarer:

  1. Vakker søm du fant hos Gunda. Fant bloggen din på Containergirl:)
    Jeg venter spent på barnebarn som skal komme om ca 2 uker...en gutt:)
    Ønsker deg masse lykke til:)
    Klemmings:)

    SvarSlett
  2. Så koselig en blogg! Legger meg til som følger jeg:-) Jeg har også funnet masse fint på BruktBo, rene skattekammeret!

    Hilsen Maratonjenta!

    SvarSlett
  3. Må få se bilde av vognen =)

    SvarSlett
  4. Å så lekkert det var :) Me fekk pute og vognteppe i hardangersøm av mannen min si tante til vår førstefødte - og no undrer eg meg svært på kvar eg har gjort av dette... Hmmm :) Det må nok leiting til ja...

    Klem Eli

    PS! Skulle ønske eg berre kunne hekla eit hjerte foran TV'en ein kveld... eg har minst 10 tommeltottar når det gjeld slikt handarbeid.

    SvarSlett