mandag 18. januar 2010

Dobbeltsidig tape, kan brukes til det meste!

Da har jeg fått ånden over meg og begynt å male litt.. Jippi! 
I dag kom søsteren min på besøk, vi fant noen håndklær som for lengst har gått ut på dato og begynte å male ned i gangen. Så mye koseligere når man er to.. Er ikke stor fan av å male, men i dag var det riktig morsomt:)

Rett før jul fikk søsteren min og jeg noen kjempe søte hyller av pappa, som han har laget til oss. (på bestilling). Disse har nå fått en blank hvitmaling på.. Ferdig med to strøk i dag, men blir vel to til. Gleder meg til å henge den opp på kjøkkenet og style den.. Det kommer bilder i løpet av uka tenker jeg, om jeg rekker det.. Nå er neste prosjekt å finne små søte knagger som passer til..

Viser et bilde av en stol jeg har pusset opp.. Eller mannen har malet, mens jeg har trekt opp stoffet.. Jeg tok bare dobbeltsidig tykk tape og tapet trekket på undersiden.. (stiftemaskinen var ingen plass å se, og som så mye annet, måtte dette skje umiddelbart, da tok vi det nest beste, en dobbeltsidig tape, (av alle ting)).. Det funket fjell og det blir da veldig enkelt for meg om jeg vil skifte stoff om en stund.. Den dobbelsidig tapen bruker jeg  til mye forskjellig, da jeg er forsiktig med å sette så mange hull i veggene.. Det hender jo jeg ombestemmer meg..:) Tapen er kjøpt på byggmix og det er min andre rull etter at vi flyttet hit.. Jeg taper opp bilder (små), termostater (som vi har i hvert rom), bilder på badet, vi har til og med tapet noen spotter over vasken, men her måtte det også litt silokon til, slik at det satt bedre..Et produkt som anbefales på det sterkeste :) og kan brukes til det meste!



I kveld tror jeg at jeg finner sengen litt tidligere, slik at jeg er ordentlig uthvilt til i morgen.. Noen våkennetter er svært uheldig for både humør og hode..


God natt!

Klem

7 kommentarer:

  1. Heisann!
    Tusen takk for kos besøk på bloggen min!! Alltid så hyggelig når nye finner veien innom :o)

    Skal si du ikke er rådløs - så smart å bruke denne tapen! Stolen ble skikkelig fin, og hjertet som henger på stolryggen - nyydelig!!

    Ønsker deg en fin uke videre!

    Klem fra Hildegunn

    SvarSlett
  2. Takk for kjempekoselig og morsom titt her inne hos deg...lo godt da jeg leste skitur historien din:)) Flotte bider du viser og nydelig hjem du har. Takk forresten for tipset ang dobbeltsidig tape:))Stolen ble så flott.
    Ha en fortsatt fin tirsdagskveld og uke.
    Klem

    SvarSlett
  3. Det med dobbeltsidig teip var smart! Men blir ikke malingen under ødelagt når den tas av?
    Stolen var kjempefin :)

    SvarSlett
  4. Du er så utrolig dyktig! Må nok komme meg en tur en dag;)

    Stikk innom bloggen min, har noe til deg;)

    M

    SvarSlett
  5. Til Kari, Ja, har selv tenkt på det med malingn..Det kan nok hende malingen går av, har ikke sjekket det, men på fliser og under stoler er det bare å skrape av.. og flikking av maling er jeg bedre på enn sparkling og pussing.. (dette gir ekstra støv, noe vi ikke liker:))Klem Ingunn

    SvarSlett
  6. Takk for tipset:) Liker heller ikke å slå spikerhull i nyoppussede vegger.

    Ha en fin kveld
    Klem:)

    SvarSlett
  7. Oj, jeg må si jeg er facinert over hva du bruker dobbeltsidig tape til!! Takker for titten her og ønsker deg en fin kveld!

    SvarSlett